11:22 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حجم مبادلات

نظر بانکی‌ها درباره پیوستن به FATF / لازم نیست همه موارد را بپذیریم
پایگاه خبری راد: اعضای انجمن بانک‌داران اروپا معتقدند که نپذیرفتن FATF منافع ملی را با مشکل مواجه می‌کند و در صورتی که به FATF نپیوندیم، تمام کانال‌های رسمی ایران با بانک‌های خارجی بسته خواهد شد.
ضرورت حفظ روابط با بانک‌های خارجی
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اعتماد مردم به نظام بانکی کشور، حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی را یک ضرورت دانست.
افزایش ‌مبادلات تجاری ایران و عمان به ۱.۲ میلیارد دلار در سال جاری
‌پایگاه خبری راد: سفیر عمان در ایران گفت: میزان مبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و عمان در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و در سال جاری به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
پل رابط چین و روسیه سال دیگر تکمیل می‌شود
پایگاه خبری راد: مراحل ساخت و تکمیل پلی که روسیه و چین را به یکدیگر متصل می‌کند، در سال آینده میلادی به اتمام خواهد رسید.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
هندی‌ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند
پایگاه خبری راد: مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه هندی‌ها توانستند امتیاز خرید نفت ایران را به مدت ۱۸۰ روز به دست آورند، گفت: هندی‌ها برای تمدید خرید نفت و شارژ حساب روپیه ایران در هند برنامه دارند تا بتوانیم خریدهای خود را از این کشور ادامه دهیم.
 تاثیر نمک بر ضربان قلب
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به نوعی اختلال ریتمی قلب شایع را افزایش دهد.
چشمهایی که به دنبال نرخ ارز می‌دوند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش برخی سودجویان و سوداگران اقتصادی در تغییر نرخ ارز، گفت: جو روانی ایجاد شده بیش از اندازه بر نوسانات نرخ ارز تاثیر دارد.
هند و امارات نیز دلار را کنار گذاشتند
پایگاه خبری راد: امارات متحده عربی و هند به منظور حذف دلار و تسهیل مبادلات تجاری میان این دو کشور یک سوآپ ارزی را با یکدیگر به امضا رساندند.
 تفاهمات ایران و روسیه در حوزه اقتصادی تشریح شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌های ایالات متحده فرصت بی‌نظیری را برای شکوفایی امکاناتی از جمله منابع طبیعی و انسانی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.
پیامدهای صادرات و واردات چین باوجود جنگ تجاری با آمریکا!
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش اداره گمرک چین، ارزش کل صادرات و واردات این کشورتا نیمه ماه جاری میلادی، از مجموع کل آن در سال گذشته نیز عبور کرده است.
راه‌اندازی مرکز تجاری کالاهای ایرانی در سلیمانیه عراق
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی از ایجاد مرکز تجاری کالاهای ایرانی در سلیمانیه عراق خبر داد.
 بانک مشترک میان ایران و ترکیه راه‌اندازی می شود
پایگاه خبری راد: در جهت افزایش حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه و تسهیل آن، دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از احتمال راه‌اندازی بانک مشترک میان دو کشور خبر داد و اعلام کرد: نقشه راهی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور آغاز شده و دو کشور خواستار توسعه همکاری در زمینه داروهای بیوتکنولوژی و همکاری در مبادلات دارویی هستند.
افزایش همکاری‌های تجاری ایران و عراق در شرایط تحریم‌
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق گفت: در شرایط تحریم‌های آمریکا علیه ایران درصدد هستیم که همکاری‌های تجاری خود را با ایران افزایش دهیم.
روسیه و هند به سمت حذف دلار از مبادلات دوجانبه حرکت می‌کنند
پایگاه خبری راد: به عقیده کارشناسان یکی از موثرترین راهکارهای افزایش مبادلات بین مسکو و دهلی، استفاده از روبل و روپیه در مبادلات دوجانبه است.